Vänner är som diamanter! LÄS

Varför ska vissa personer som man tycker om eller älskar vara så falska??
Jag försöker lita på människor men inte så lätt när man bara hör massa
skitsnack eller ba märkker hur dom försvinner ifrån en,jag orkar inte me
mer sån här falskhet från folk längre,är bara trött på sånt här nu men nu
vet man ju vilka man kan lita på och de verkar inte vara många, man bara märker
hur folk blir konstigare o sen andra dagar är dom urgulliga??
vad är de me folk nu för tiden?? varför sårar man sina kompisar?
varför gör man så överhuvudtaget? varför skiter man i sina kompisar?
för ja ahr märkt att vissa personer bara skiter i en nu för tiden o förut va dom urgulliga
o sa massa gulligt men nu då?? kan man inte älska fler kompisar samtidigt eller?
tänk på att bästa kompisar inte växer på träd! dom kommer inte alltid tillbaka när
ni vill de om ni svikit dom flera gånger... dom kommer inte tillbaka om dom märker
att ni inte bryr er längre,om ni bara tänker på er själva o era närmaste, tänk på folk
runtomkring oxå, alla människor har känslor.. man ska inte leka me deras känslor
om man vill ha dom kvar som vänner, om man älskar sina kompisar så ska man
visa de oxå o inte ba "dissa" dom eller skita i dom om man lovat o hitta på nåt me dom.
man ska va rädd om sina kompisar, dom växer inte på träd o man ska inte va säker på
om dom kommer tillbaka om dom känner sig dissade för många gånger,
tänk en gång för mkt än en gång för lite för dom kanske ger upp,
ja kan dela me mig av egen erfarenhet.
"jag va kompis me en jätte underbar tjej,men ja bytte lite kompiskretsar o allt vart
annorlunda, jag sket i henne o umgicks me mina andra kompisar, men sen när ja kände att
ja behövde henne i mitt liv så undvek hon mig för att ja skitit i o höra av mig o inte hållt saker ja lovat,
jag ångrar de me hela mitt hjärta nu i efterhand men hon ville inte ha mig som kompis
för att hon kände sig dissad av mig för att ja inte umgåts me henne,
man måste ge sina kompisar tid, man måste älska dom som man alltid gjort,
man ska inte säga att man älskar nån person om man inte visar de
man måste tänka, de är bara synd o mista sina "skatter" i livet.
kompisar e som diamanter,dom växer
inte på träd inte dom bästa kompisarna i alla fall, inte dom man älskar,
Så kom ihåg o uppskata dina
kompisar o visa de o säg de till dom så dom vet de,undvik inte dom,
dom kanske inte kommer tillbaka
o då har du förlorat en diamant i ditt liv o jag lovar de vill du inte göra!
Så säg sanningen istället för att ljuga!
Underskatta aldrig dina vänner om du får nya, visa upp dina "diamanter"
stolt,visa att du älskar dom, visa
att du aldrig vill förlora dom,visa dina nya vänner dom så
alla kan börja umgås tillsammans istället för
att lämna nån utanför!
Uppskata vänner,familj,alla du älskar på jorden,visa upp dom stolt som om de vore
dina "diamanter" för de e dom. Och du vill inte förlora dom!!
 
vänner är det viktigaste man har i livet och jag har många diamanter i mitt liv som jag älskar!
Och jag vill inte förlora dom!


Nu vart de ett långt inlägg men hoppas nån tar åt sig i alla fall!
Jag tycker de är en viktig sak att ta upp..
Komentera o säg va ni tycker om de här!
Pusspuss på er!♥



Lånat av google.

Kommentarer
Postat av: Cattah

Håller med dig hjärtat, varit med om det så många gånger förr, är bara glad att trots vår dåliga kontakt ibland har du alltid funnits, spec. när jag hade det svårt förra sommarn! och du vet att jag ALLTID finns här för dig, i vått och torrt!! pussar gumman, vänner för alltid, right?

2009-08-13 @ 23:09:12
URL: http://lilium.webblogg.se/
Postat av: Janni ♥

Gumman, du är min diamant!!♥ Och jag är stolt över dig och att få ha dig som min vän! Du är underbar och jag tycker det är synd att vi inte träffats mkt pga att jag bott i Värmland! :( Tur att jag flyttat hit till Sthlm nu så vi kan umgås mer! :D Du är min bästa vän och jag älskar dig!♥ Du är underbar och perfekt - Precis som du är! Du finns alltid där för mig! Oavsett vad! Och du vet att detsamma gäller dig! När som helst - Det är bara att ringa! Jag älskar dig, Gumman! Best Friends Forever!♥♥

2009-08-14 @ 15:22:48
URL: http://jannikylmaaho.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0